Nieuwe website met verfrissende huisstijl en launching video voor Valken ’68.
De nieuwe website met verfrissende look voor Valken ’68 biedt verbeterde functionaliteiten en tal van nieuwe mogelijkheden. De moderne website is gebruiksvriendelijk opgebouwd op desktop en mobiel en biedt daarmee een aantrekkelijke ervaring voor al haar leden, fans en bezoekers. De compleet nieuwe huisstijl van Valken ’68 is volledig verwerkt in het webdesign. Daarnaast zorgt de naadloze integratie met Sportlink er voor dat clubgegevens zoals uitslagen, competitiestanden, het programma en afgelastingen automatisch worden ingeladen zonder dat dit handmatig bijgehouden hoeft te worden.
De organisatie.
Voetbalclub Valken ’68 is een groot begrip in Valkenburg (ZH) en omstreken. De amateurclub speelt op hoog niveau en telt meer dan 900 leden. De club in geel en rood onderscheidt zich door hun warme, familiaire en open cultuur, iets wat zij graag naar voren laten komen met hun 5 kernwaarden: warmte, betrokkenheid, ambitie, passie en plezier.
Het vraagstuk.
De grote wens van Valken ’68 was om een hedendaagse huisstijl te creëren die toegepast kan worden bij de ontwikkeling van een nieuwe website. Voor de club was het van cruciaal belang om de clubkleuren en hun 5 kernwaarden duidelijk naar voren te laten komen in de nieuwe huisstijl en website. Sponsors van de club zouden een prominente plek op de website moeten krijgen en door de website heen op verschillende pagina’s zichtbaar moeten zijn op basis van hun sponsorpakket. Nieuwsberichten zouden overzichtelijk weergegeven moeten worden, die voor beheerders van de website eenvoudig toegevoegd kunnen worden en aanpasbaar zijn. Bovendien was een naadloze integratie met Sportlink een vereiste om de verschillende stromingen binnen de nieuwe website te automatiseren.
De oplossing.
Voor Valken ’68 is een op maat gemaakte WordPress website ontwikkeld, met verfrissende huisstijl waarmee de club haar online aanwezigheid naar een hoger niveau kan tillen. Hiervoor is er eerst een brandbook ontworpen om de nieuwe huisstijl te bepalen. Het brandbook dient als leidraad voor de visuele elementen van de club, zoals kleuren, lettertypen en stijlen, en hoe de huisstijl consistent kan worden toegepast in alle communicatiemiddelen.
Vervolgens is hiermee de op maat gemaakte WordPress website ontwikkeld, uitgerust met verbeterde functionaliteiten en nieuwe mogelijkheden die de gebruikerservaring aanzienlijk verbeteren. Om een persoonlijke boodschap van de club over te brengen, zijn team- en spelersfoto’s toegepast op de teampagina’s. Sponsors zijn essentieel voor de club en hebben daarom een prominente plek op de website gekregen, waarbij sponsors op verschillende pagina’s worden uitgelicht op basis van hun sponsorpakket. Hiermee wordt de samenwerking tussen Valken ’68 en haar sponsors ook op online gebied duidelijk aangegeven.
Voor de voetbalclub was het ook van belang om de nieuwsberichten overzichtelijk weer te geven. Hiervoor is een post-type geïmplementeerd, waardoor beheerders van de website eenvoudig nieuwsberichten kunnen toevoegen en bewerken. Daarnaast is er een naadloze integratie met Sportlink gerealiseerd. Via de Sportlink API worden verschillende clubgegevens automatisch ingeladen, wat zorgt voor actuele en nauwkeurige informatie op de website zonder dat dit handmatig bijgehouden hoeft te worden.
Ter lancering van de nieuwe website is er ook een video op maat gemaakt, waarbij dynamische beelden zorgen voor een eerste impressie van het ontwerp en de nieuwe functies binnen de website. Deze video is door Valken ’68 gedeeld op haar Social Media kanalen om een groot publiek op de hoogte te stellen van de nieuwe website op de dag van de lancering.
In het kort.
- Ontwerpen van een brandbook om de nieuwe huisstijl te bepalen.
- Ontwikkelen van een op maat gemaakte WordPress website met verfrissende huisstijl, verbeterde functionaliteiten en nieuwe mogelijkheden.
- Persoonlijke boodschap overbrengen door middel van team- en spelersfoto’s.
- Prominente plek voor sponsors die door de website heen op verschillende pagina’s worden uitgelicht op basis van hun sponsorpakket.
- Overzichtelijk weergeven van nieuwsberichten die eenvoudig zijn toe te voegen en te bewerken door middel van een post-type.
- Naadloze integratie met Sportlink voor het automatisch inladen van verschillende clubgegevens.
- Opstellen van een video op maat ter lancering van de nieuwe website.